Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Spår, upplet och Hundtränaren!

Av zelda - 20 november 2009 14:47

Först, allra först, måste jag berätta att boken Hundtränaren som min

vän Lina är mamma till, har kommit! Så idag när jag och Lina skulle till

skogen med våra voffs så passade jag på att köpa en bok av henne.

Gissa om jag är stolt när Lina använt en bild på Zelda för att representera

stora raser.

Tack Lina! Det är en stor ära att få ha Zelda i boken!


Så har vi då varit och spårat. Jag la ett spår till Pejla och Lina la ett till Zelda.

Ja, la ungefär ett apellspår till Pejla p.g.a att Pejla aldrig gått spår som nån

annan lagt så ville Lina ha ett enkelt spår, vitsen med spåret var just att hon

skulle klara det, inte att det var svårt.

Lina la ett till Zelda som var lite "knövligare" och lite längre, Zelda har ju förut gått

spår som nån annan lagt så det visste jag att det inte skulle bli något problem så

Lina fick lägga på lite svårighetsgrad gnm. att typ gå i oländigare terräng=)


När vi väntade på att spåren skulle ligga till sig kom Lena, Maria och en tjej till från

klubben och skulle köra upplet, så vi, jag och Lina, fick vara med dem och köra

upplet med våra hundar! Jättekul!


Jag passade åxå på att klicka Zelda på en spårpinne eftersom jag bett Lina lägga

en i spåret som test om hon skulle ta den. Hon tog upp pinnarna fint som jag la ut

så det kändes hoppfullt inför spåret.


Först gick Pejla sitt spår och det tog hon fastän det var min lukt i spåret så

det var inga problem, duktiga Pejla!

Zelda var inte så taggad inför spåret som hon kan vara men ju längre in på

spåret desto mer fart och säkerhet blev det, hon fann t.om spårpinnen och tog

upp den och gav till mig och då kände jag mig riktigt nöjd!

Åh, vilken kul dag vi haft i skogen!


 

Lina & Pejla klickar spårpinne


 
 
Annica

Annica

20 november 2009 16:35

Ja jag fick boken på posten idag, skitkul ska det bli att läsa i den, det första jag hittade var Zelda när jag snabb bläddrade i den=) fina Zelda är numer en kändis;) inte alla vovvs som får vara med i en bok=)))
Vi har åkt till torpet och jag tog med älgklöven så imorrn ska här läggas spår=) åt Älsa hoppar jag över blodet denna gång, tror det går bättre
Kram o trevlig helg=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

20 november 2009 22:05

Hade du kameran med dig?! :D
Jag lånade bilden till min blogg, ok väl? :)
Hörs te vecka ra!

http://hundtranaren.bloggplatsen.se/2009/11/08/216

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

21 november 2009 10:54

Hej! Vad roligt att snygga Zelda fick vara med i boken, förstår att matte är stolt :) Det är synd att man inte spårar oftare för det är ju väldigt kul, roligt att hon klarade spåret så bra!
Trevlig helg! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Maria Westh

Maria Westh

23 november 2009 08:50

Hej!!!
Saknar dig också!!
Skulle vara hur kul som helst om du kunde komma hit så kan vi ta en riktigt heldag och träna hund :) KUL!!!
Det sämsta nu innan jul är att vi jobbar så mycket, men efter jul blir det ju betydligt lugnare. Vi måste försöka hitta någon bra dag när vi kan träffas! ÅHHH va roligt!!!
Kram från oss!

http://alskadestaffar.blogg.se

 
Ruff&matte

Ruff&matte

23 november 2009 18:01

Halloj! vi tackar för gratulationerna :) Jo den där leta hundkursen är väldigt populär! Du ska få hennes mailadress o mobnr, så kan jag säga att du är intresserad o kommer att höra av dig. Telefon: 070-3870038
Epost: camilla@cfshundkontakt.se
Så har du hennes blogg som är: http://blogg.cfshundkontakt.se/ o hennes hemsida som är http://www.cfshundkontakt.se/index.html fick du jätte mycket info men tror de blir bra :) Kan ju alltid höra o se vad man får för förslag! kramar från Ruff&mig

http://www.livetmedruff.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards