Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Ridhusträning med stoooor störning:)

Av zelda - 12 februari 2010 16:28


Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:)

Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:)

Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans.

Ca. 25 minuter ungefär klarade Zelda att hålla koncentrationen på mig sen var Riki alldeles för intressant. När hon kom i närheten av honom bjöd hon ut sig direkt och vek svansen åt sidan.

Jag fortsatte inte träna sen, det var för stor störning att ha en karl i närheten som hon var supersugen på =)


Nu blir det isbilskörning och resten av helgen ska jobba jag för fullt.

 
 
Veronica

Veronica

12 februari 2010 23:14

Hejsan.
Tittar ofta in och läser din fina blogg. Jag bara älskar ditt inlägg Rätten att fostra sin egen hund. Håller med dig till 100%.
Jag har fastnat för jakt och apporteringsträning med min flatcoated Liva. Och det tack vare att jag gått kurser och fått hjälp av människor som har den inställningen att all träning och inlärning ska ske med glädje och belöning..Och att det ska få ta sin tid.
Jag har en liten fråga till dig. Jag har världens snällaste och lätthanterligahund, men att klippa klorna på henne är ett stort problem.. Jag har så svårt att att hålla fast henne och tvinga henne.Klarar inte av det, tycker det känns hemskt..( Fast jag har ju hört att det är så man ska göra , visa vem som bestämmer)..
Har du några ideer hur man kan gå tillväga???
Ursäkta den långa kommentaren..
Trevlig helg./ Veronica & Vovvarna

http://veronicach.blogspot.com

 
Annica

Annica

13 februari 2010 06:49

Det är klart att det är svårt att träna om det är en snygg kille med..hihihi...

vill bara svara till Veronica: jag hade problem med min Ästher att klippa klorna i början, hon stack så fort hon såg klotången...jag fick träna mycket försiktigt med henne, och jag gjorde så att jag hade MYCKET godis när vi övade, först så fick jag låtsas klippa och hon fick godis...sen kunde jag klippa en klo i taget och för varje så fick hon godis..jag gjorde också så efter tips från Marita att jag la godis en liten bit ifrån..då lärde hon sej fort att okej jag får den där godisen när matte klippt en klo..måste säga att det gick fort att lära henne då, nu är det inga problem och vi klipper klor utan godis emellan det får hon när vi är färdiga...men alla hundar är ju inte lika, men jag vet att skulle jag hållt fast henne och "tvångsklippt" klorna hade jag aldrig fått henne lugn och hanterbar vid kloklipp.

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Veronica

Veronica

13 februari 2010 23:07

Hej på er.
tack så jättemycket för tipset. Så där ska jag absolut börja göra med min Liva.. Ska börja träna redan i morgon med henne. Tack än en gång.
Kram. / Veronica

http://veronicach.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

14 februari 2010 13:06

Ja, det var verkligen störning att träna i höglöp med snygga killar i närheten ;) Förstår om hon inte kunde hålla koncentrationen hur länge som helst.

Till Veronica: Jag har väl aldrig haft nå problem med kloklippnigen egentligen men jag har vid ett par gånger klippt i pulpan vilke resulterade i att Atlas inte fick lika stort förtroende för mej och då körde jag också med mycket beröm och godis. Mitt bästa tips är att ALDRIG "bråka" med en hund som är lite rädd vid tex kloklippning, då hamnar ni bara i konflikt och det gör bara saken värre enl mina erfarenheter. Stort tålamod, lirka och mycket beröm tror jag man kommer längst med. Lycka till!

Mvh Therese

http://www.atlas.blogg.se

 
Carina T

Carina T

14 februari 2010 23:23

Tycker synd om Zelda som inte får "dejta" snygga karlar ;)
Härliga vinterbilder!

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Agneta, Kimmen o Eros

Agneta, Kimmen o Eros

15 februari 2010 11:13

Hejsan!
Tack för tass avtrycket i vår GB. Kul att du tittade in!
Ska läsa lite i din fina blogg om mysiga Zelda och vad hon fördriver dagarna med.
Ha en bra dag!

http://www.goldenkim.se

 
resume

resume

9 december 2011 09:40

As I can see you have really good results in such deal!

http://cvresumewriters.com/onlineresume.php

 
http://classyresumewriter.com/

http://classyresumewriter.com/

11 juni 2016 09:57

I think, that animals are our friends. We should like them and help in very different situations. Thank you for creating this article and publishing these beautiful photos. You are the best.

http://classyresumewriter.com

 
stanford university essay

stanford university essay

10 augusti 2016 13:08

We have a team that never disappoint our clients because all are professional and our team of seasoned writers understand your struggle.

http://www.entranceessays.com/stanford-university

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Av zelda - 9 februari 2010 14:16


Det snöar så härligt idag! :) Behöver ju p.g.a. Zeldas Spondylos bygga muskler på henne. Det är svårt att veta hur man ska gå fram så man inte gör så hon får ont men samtidigt att det är uppbyggande. En svår balansgång... Idag har hon fått dra...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards