Djurliv på Höglunda

Alla inlägg under juli 2008

Av zelda - 31 juli 2008 22:32


I går kväll kom vi hem från semestern. Zelda blev såå glad när vi hämtade henne hos farmor & farfar men ännu gladare blev hon när hon hoppade

ur bilen här hemma, hon sprang runt och ylade av glädje att va´ hemma=)


Imorse kom Annika, Kenneth, Älsa & Ästher och hälsade på oss.

De stannade hela dagen och vi hade en jättetrevlig dag tillsammans

där jag och Annica hann med lite shopping i mina två favvo-affärer

i Torsby=)

Många goa skratt blev det men mest kul var nog Kenneths "tygbåtar"

Ha, ha... jag skrattade så jag höll på att dööö=)

Några foton blev det åxå.


Ästher klättrar lite på kärran


Vila i garageskuggan


Åh, vad mysigt att plaska i hästvatten=)


Zelda & Älsa busar mitt bland bord och stolar förståss=)



Zeldisen


...och så en bild på Gizmo & Tuva åxå=)


Av zelda - 27 juli 2008 17:12


Vi har ju även idag varit till Ransäter på hundutställning men

bara för att titta.

Det var så varmt där så vi höll på att storkna! Stackars hundar...

Iallafall så var det väldigt kul att se=)

Vi blev sittande bredvid ett oerhört trevligt par med sin lilla söta

Cavalier tik Iza. Henne var vi ju bara tvugna att ta kort på=)

Sen har vi hejat på Lena & Zorro och Lotta & Roy.

Lotta & Roy gick det jättebra för. Roy blev bästa veteran!! Grattis!!


Nu kommer det inte bli uppdaterat på ett tag för nu drar vi iväg på

semester i några dagar. Zelda ska få vara hos farmor & farfar.


Zorro & Lena


Snyggo=)


Iza


Mera söt-Iza


Lotta & Roy


Av zelda - 26 juli 2008 18:29


Imorse drog jag, Louise och Zelda iväg på utställning i Ransäter.

Det gick mycket bra men vårat hett efterlängtade sista cert fick

vi inte denna gång heller=(

Vi fick iaf. 1:a pris, ck och reservcacib =) Det är inte fy skam det heller=)


Vi träffade även på Anna Ottosson som jag vill sända iväg x-tra många

grattiskramar till, för på hennes födelsedag (idag) plockade snygga

Charlie med sig både cert och reservcacib hem! GRATTIS!!

Hemskt varmt var det så vi drog hemåt ganska snabbt efter att jag ställt

Zelda.


Imorgon åker vi dit igen för att heja på Lena & Zorro och Lotta & Roy


Louise & Zelda


Freja, en snygg unghund vi träffade.


Tindra, ännu en snygging vi träffade på.


Snygg-Charlie


Jag & Zelda





Av zelda - 24 juli 2008 16:54


Idag fick vi besök av Zorro och Lena.

Zelda blev så glad att hon ylade i väntan på att Lena skulle släppa

ut Zorro ur bilen=)

Mycket bus blev det fastän det är så varmt så vi trodde knappt de skulle orka.

Det var svårt att ta några vettiga bilder för de flesta blev suddiga då ingen av dem var direkt still=)


Det luktar nå´t här...


Häng me´ på bus!


Kom ska jag ta dig!!


Jihooo...


Liiiite jobbigt ä det i värmen, pust...


Så här trött blev Zelda av allt bus=)




Av zelda - 19 juli 2008 18:29


Tårarna rinner inte i en strid ström längre.

Saknaden är kvar och det får jag lära mig leva med.

Tack till alla er som mailat, skrivit i gästboken och bloggen för alla

fina och kloka ord.

Vi har ju djur kvar som behöver omvårdnad så idag selade jag och

Louise på Tuva för första gången för att testa hur hon är att köra.

Precis som hennes ägare sagt så var inte det heller några som helst problem=)

Hon är en störtskön liten shettisdam denna Tuva.

Hon och Gizmo kommer bättre och bättre överens för var dag som går och

det känns skönt.

Våran Gizmo har ju inte varit helt snäll mot Tuva men detta verkar försvinna nu när inte Signe finns.



Av zelda - 15 juli 2008 16:24


Signe vårt älskade varmblod fick i söndags somna in.

Hon blev 28 år gammal.

Hon fick ett lugnt avslut på sin gröna äng där hon nu åxå

är begraven.

Fastän vi förberett detta länge så gör det så ont.

Det är svårt att lära sig leva utan nå´n som man haft runt sig i tolv år.

Hon var så god med ett så stort hjärta.

Sorgen känns i vissa stunder outhärdlig att bära och jag kan inte

tänka på henne utan att gråta.

Det har nu gått två dygn och tårarna rinner än...

Saknaden värker i mitt bröst och jag känner mig tom. Hon fattas mig.

Jag vet att det blir bättre men nu känns det avlägset.


Signe Juni-08


Signe Juni-08


Sista bilden på Signe 8 juli-08





Av zelda - 11 juli 2008 17:03


I dag när jag skulle gå promenad med Zelda tog Louise en ridtur på

Tuva tillsammans med oss. Vi hade väl inte tänkt vara ute riktigt

sååå länge men när vi kom hem visade det sig att vi varit ute i tre

timmar! Ja, tiden går fort när man har roligt=)


Jag hade kameran med så idag blir det massor med kort i bloggen.

När vi gick förbi sjön så tog sig Zelda ett svalkande dopp.


Längre fram när vi gick förbi Anna Swedins sommarställe, kom Anna ut och

pratade och visade oss deras nyaste familjemedlem, jaktcocker-

spanieltiken Vera, en riktigt söt liten sak men hon var väldigt skeptisk

till Tuva=)

Bull och Zelda passade på att leka lite innan vi fortsatte vår promenad.


I Köket på Höglunda


Gandalf rinner nästan av trappen=)


På väg ut på ridtur


Louise, Tuva & Zelda


Full fart!


Äntligen en sjö=)


Mys i vattnet




Anna Swedin med lilla Vera


Puss!!


Lek med Bull=)


Lilla söta Vera


På väg hem....





Av zelda - 10 juli 2008 22:15


Fösta dagen på min semester idag!=)

Förut när jag och barna satt ute på altanen och spelade monopol

började det krafsa så underligt utanför...när vi kollade ut så vickade

buskarna utanför oroväckande, vad i herrans namn tänkte jag!!?

Men det var ju bara lilla Zelda som grävde valplya för fullt=)

Tur att det inte regnat idag för då hade hon väl varit lagom lerig och go!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards