Djurliv på Höglunda

Alla inlägg under juni 2008

Av zelda - 30 juni 2008 11:51


Idag har Louise tagit första ridturen på Tuva.

Jag och Zelda följde med på promenad.

Tuva verkar hittils vara den coola häst vi hoppats på.

Vi har träffat på traktorer, bilar och joggare och Zelda har hoppat

och skuttat runt henne och hon har inte reagerat ett dugg utan bara

sett glad och nöjd ut.

Så om hon fortsätter på detta sätt så blir hon kvar här på gården=)

Zelda fann som vanligt på ett mysigt dike att doppa hela sig i =(

På onsdag åker jag och Louise tillsammans med Lena Olsson, Zorros matte,

till Stockholm för att titta på World Dog Show.

Varken jag eller Lena hade nerver att ställa där så vi åker dit utan hundar.

Vi stannar tills på fredag. Sen måste jag hem för att jobba under helgen.

Jag har anmält Zelda till två utställningar denna sommar, mer hinner jag nog inte med.


Av zelda - 29 juni 2008 21:50


Vi är nu hemma igen efter resan till Halland för att hämta hem shettisen.

Shettisen heter Fern men Louise har valt att kalla henne Tuva.

Vi hämtade Tuva på Skogsgårdens stuteri utanför Laholm.

Tuva är ägd av privatperson men p.g.a ägarens flytt så stod hon tillfälligt hos de goa människorna Erik och Ingrid på Skogsgården stuteri.

Det var verkligen en upplevelse att få komma dit och se alla deras vackra och söta shetland och minishetlandponnyer.

Jag har aldrig förut sett så många små hästar på en och samma gång!

Gissa om tjejerna var överlyckliga när de fick gå runt i hagen och klappa så mycket de ville=)

Resan hem gick bra och Tuva var mycket lugn och tålmodig trots lång resa.

Det tog oss nio timmar hem p.g.a många stopp för att titta till henne och en trafikolycka där vägen var avstängd och vi fick köra en omväg.


I shettishagen=)


Shettisklappning=)


Ännu mera shettisar!


och så ännu flera...=)


Kliar sköönt va´?


Tuva luktar lite på mig


Louise, Tuva och Emelie


Emelie, Tuva och Louise


I transporten på väg hem


Av zelda - 27 juni 2008 18:44


Idag har hela dagen gått åt till förberedelser inför Laholmresan.

Zelda förstår att något är på gång och springer efter och kollar

så fort jag går ut och hon hoppar in i bilen direkt bakluckan öppnas=)

Men denna gång ska inte hon med, hon får stanna hemma med husse & lillhusse.

Iallafall så har jag tömt kameran på bilder så att den ska vara tom inför

resan och då fann jag denna midsommarbild på Zelda som jag var tvungen lägga ut på bloggen.

Det är såå typiskt Zelda att vara vid bordet nära ät-och drickbart och se till

att sitta bredvid nå´n som kliar, killar och gosar med henne.

Denna gång var det Daniel Sundström som blev den populära=)


Av zelda - 25 juni 2008 21:37


Nu är allt planerat, fixat och färdigt!

Till helgen åker jag och Louise och hämtar shettisen hon ska ha på prov.

Med oss som sällskap följer en kompis till Louise och hennes mamma som

förövrigt är arbetskamrat till mig.

Det blir nog en trivsam liten semestertripp.

Shettisen bor utanför Laholm, ca 50 mil söderut, så vi åker på lördagmorgon

och så sover vi över på Knäreds camping.

På söndag åker vi till hästen och lastar och drar hemöver.

Ska försöka komma ihåg att ta med kameran så det kanske blir bilder till bloggen=)

Av zelda - 21 juni 2008 17:57


Lite knasig tycker jag att Zelda är.

I eftermiddag fick vi besök av Lotta på Niccelias kennel.

Med sig hade hon en av sina Cavalier king charles, Shirley.

Zelda blev överlycklig av att få kompis och försökte få igång

Shirley på bus. Shirley är gravid och förmodligen INTE på samma

lekhumör som Zelda och ville mest sitta i sin mattes knä och må gott.

Då sätter sig Zelda bredvid och gör precis som Eddie gjorde mot henne

förra helgen, skällde och skällde! När Eddie höll på så förra helgen mot Zelda

såg hon minst sagt irriterad ut! Sen sätter hon sig denna helg och med precis samma metod, som inte gick hem på henne själv, provar hon få igång Shirley!! Har hon redan glömt hur jobbigt hon tyckte det var!??

Iallafall så åkte Zelda ut och fick sitta där tills hon var tyst sen släppte vi in

henne igen. Tre gånger åkte hon ut innan hon fattade att för att få vara tillsammans med oss måste man vara tyst=)

Nä, nu ska det grillas mellan skurarna=)

Av zelda - 21 juni 2008 13:54


Jobbar i princip hela midsommaren =( Sååå himla tråkigt att vara borta från familjen en så´n här helg. Jag gick av 10.00 imorse och börjar 10.00 imorrn igen så idag är jag iallafall hemma och några vänner kommer för att grilla ikväll.=)

Passade på att ta några midsommarbilder på Zelda när solen tittade fram.











Av zelda - 18 juni 2008 11:23


Tog några foton på hästarna förut för att lägga ut på

bloggen bara för att jag kan=)



Hmm, kan du va snäll och plocka av mig den här?


Goa gamla Signe


 Mums!


Livet är häääärligt!!


Yummie!!


Syns jag nu?


Och så en bild på hunden förståss=)





Av zelda - 17 juni 2008 19:56


Efter diskussioner om olika bloggar i Smedjebacken så har jag

skaffat en ny blogg.

Annica och Carina pratade om att det fanns bloggar som var

lättare att ladda upp bilder i och som inte tar utrymme fr. min egen hemsida så då tänkte jag att det måste jag ju prova=)

Nu ska jag testa denna varianten för att se om jag trivs med den.

Lägger med några bilder fr. helgen i Smedjebacken bara för att testa.


Törstig Ozzy=)


Ozzy


Eddie


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards