Djurliv på Höglunda

Alla inlägg under oktober 2009

Av zelda - 31 oktober 2009 18:23

Igår eftermiddag kom Charlie till oss. Hans familj är nu utomlands och

han har varit hos Lina S. i några dagar och igår var det dags för oss

att ta över. Lina kom hit igår eftermiddag och så tog vi en promenad

med hundarna så det blev en mjuk övergång till att bli lämnad hos oss.

Det har gått superbra, Zelda och Charlie trivs ihop och han är jättecool

och härlig kille.

Inatt snarkade han högljutt i sin bädd som står på Jörgens sida av vår säng.

Zelda har sin bädd på min sida så vi hade en snarkis på var sida om sängen:)


  

Första kvällen, Charlie och Louise myser


Tazzen kollar lite skeptiskt mot Charlie:)


     

Idag när vi krattade löv så busades det.


  

Man blir trött av bus :)


  

Det är kul att vara med och åka efter fyrhjulingen!


  

Nu är vi två att hjälpas åt att passa gården.





Av zelda - 26 oktober 2009 20:03

Nä, jag har ingen blogglust än:/

Blir bara en bild ifrån i fredags, jag tog med Zelda till Torsby när

jag skulle handla så vi gick prommis där.


På fredagkväll och söndageftermiddag har Anna varit hit på "inskolning" med

sin labbe-grabb Charlie. Vi ska ha delad vårdnad om honom tillsammans

med Lina med familj när Annas och familj ska till Egypten.

Ser fram emot att passa honom, ska bli jättekul! men det är ju åxå ett

stort ansvar man har att han ska trivas och må bra under tiden. Till helgen

kommer Charlie till oss efter att ha varit hos Lina med familj i några dagar.


Den här veckan när barnen har höstlov har jag privilegiet att få vara hemma

tillsammans med dem. Sköööönt.


  

Av zelda - 22 oktober 2009 13:24


Dagens promenad gick runt sjön där vi bor. På andra sidan sjön,

precis mittemot där vi bor, så bor det jätte-nyfikna kossor=)


  

Av zelda - 19 oktober 2009 19:34


Eftersom jag är lite slapp och slö med bloggandet just nu så lägger jag

bara in en länk till Linda Skoglunds blogg där ni kan se bilder från en av

höstens underbara promenader=)

http://lindaskoglundnilsson.blogspot.com/2009/10/ljuvlig-hostpromenad.html

Av zelda - 17 oktober 2009 13:00


Bah! Jag har fortfarande ingen större blogglust, men det beror väl förståss

mest på att det liksom inte finns nåt kul att blogga om.

Låter som jag har det tråkigt? Nä, tvärtom!

Vi gör en massa promenader, underbara sådana, med lite olika vänner och

hundar. Just nu känns livet rätt enkelt, okomplicerat och skönt.

Har fullt upp men inte stressigt, inget direkt nytt som händer utan det liksom

bara rullar på. Är igång med sim och cykelträning nu åxå så jag mår super.

Den fina hösten håller i sig med sol och ger massor av energi, förutom igår då

det regnade massor, men det var skönt ändå=)


Dagens promenad gjorde jag och Zelda dock utan sällskap och jag passade på

att testa nya mobilens kamera. Ja, jag vet det blir ju inte bilder som med en

riktig kamera men ändå kul om det inte blir total-skit=)


Badar lite förståss:)


Skaaaak


Rullmys

Av zelda - 5 oktober 2009 11:29


Ja, så är det, jag är bloggtrött igen, suck...

Men jag slänger in ett inlägg ändå så att ni ser att vi inte försvunnit=)

Vad gör vi då? Det är ju en helt otroligt härlig höst med mestadels sol

och vi har gått alldeles underbara skogs-promenader med Lina & Pejla.

Trevliga citypromenader med Linda Skoglund, Lena & Zorro och Maria Haglund.

Zelda är pigg och tycker det är kul och jag har inte märkt av någon nämnvärd

stelhet. Jag masserar speciellt efter skogsprommisarna som är lite vildare och

det verkar ju som det hjälper.

På tisdag förmiddagar har jag och Linda Skoglund börjat simma tillsammans

i badhuset och efter simning bastar vi och pratar=)

Ja, jag jobbar ganska mycket åxå men när man har hela dagarna för sig själv

så hinner man med mycket och promenader och umgänge med goda vänner ger

mig mycket extra energi.

Föreläsning har jag varit på åxå förra veckan med otroliga Mia Törnblom!

Vilken härlig energisprudlande kvinna!

Under helgen har jag och Louise passat på att ta fyrhjulingarna och åka ut i

skogen tillsammans. Louises fyrhjuling har precis blivit iordning, hon köpte

en "skrutt" i somras riktigt billigt och så har Jörgen lagat upp den, så nu är den

kanon och Louise är jättenöjd=)

Tyvärr börjar min på att krångla och behöver nya kolvringar:(

Ja, detta var en kort sammanfattning av vad vi håller på med, nu får vi se när

lusten till nästa inlägg dyker upp=)


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards