Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Shejping

Av zelda - 1 februari 2010 21:23

Idag har Jill varit här med sin hundar och hälsat på:)

Vi gick en promenad där de fick busa lite sen blev det kaffe.


Idag har vi åxå börjat shejpa fram ett nytt trix på Zelda. Inte för att vi behöver momentet till nå´t :) utan just bara för att vi ska nå´t att hålla på med.

Trixet ska bli förhoppningsvis en vinkning eller nå´t liknande.

Dagens träning gick ut på att hon skulle komma på att det är höger tas som skall användas.

I slutet av filmen blir Zelda frustrerad när jag försöker få henne att lyfta tassen ännu lite högre, hon blir förvirrad och börjar skälla:) dessutom var hon riktigt trött i huvet så vi fick ta lite rast och vila.


 
 
Torsten

Torsten

2 februari 2010 06:59

Söta Zelda-gumman!!! Kul att se filmer på vad ni håller på med....Snart sitter hon och vinkar i rutan :)
Ha en bra dag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Lotta

Lotta

2 februari 2010 09:31

Men vilken bra film. Det är något med tassen -sa Zelda.

http://oijebergets.se

 
Ingen bild

Älsa & Ästher

2 februari 2010 15:47

Duktig Zelda=))) du ska voffa mycket=)))) nej vi skoja bara...vad kul om du lär dej vinka...matte lärde "nästan" Signe det.
vinke vink;)

 
Christel och Herman

Christel och Herman

2 februari 2010 21:29

Jamen vad duktig hon är lilla Zelda gumman. Kul att se det på film. Nästa gång sitter hon väl där och vinkar.

Kram Christel och Herman

http://www.petrini.be

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

3 februari 2010 07:03

Vad kul att få se en träningsfilm, hon är ju jätte duktig!! Kan tänka mej att de lär sig snabbt med klickern.
Mvh Therese

http://www.atlas.blogg.se

 
Sussi

Sussi

4 februari 2010 11:13

Gud så fin hon är. Filmer uppskattas att se :-)

När Doris blir frustrerad och inte riktigt orkar eller vet vad hon ska göra då brukar hon köra hela registret.. Hon brukar först skälla, dansar, sen sätter hon sig, lägger sig ner, lägger sig på sidan och sen rullar.. Förhoppningsvis är ju nåt av det rätt hihi

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

4 februari 2010 12:14

Vad kul att se Zelda kämpa och klura på hur hon får sitt godis.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards