Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

SKITVÄDER!!

Av zelda - 12 januari 2009 13:30


Det blåser, regnar och töar!

Nu har vi snart bara lera här ute på tomten och man har ingen lust att gå ut!

Sjö-isen är inte att tänka på att åka eller gå ut på längre:(


Zelda och jag städar ut julen idag, eller rättare sagt: Zelda slappar när JAG städar ut julen=)

Hon är som jag, väldigt upp och ner i aktivitetsnivå beroende på vädret.

Regn och rusk så är vi slappisar. Sol och kyla mycket piggare!

Hon ville inte ens med ut till stallet imorse. Man får tjata ut henne för att kissa!

Sådan matte, sådan hund heter ju, och visst ÄR vi lika i mycket. Morrontröttisar, Älskar mat och godis, ogillar regn och är hemkära. Ja, jag lovar det finns mer vi är lika i.

Funderar ibland på om jag/vi påverkat henne att bli som mig eller om vi hade turen att välja just den valpen i kullen som är som mig och passar familjen bäst? Någon som har svaret?

Är det så att hundar kan "apa-efter" sin familjs mönster, beteenden, känslor m.m utan att man medvetet tränar dem? Ja, till viss del vet jag att de gör det. T.ex de vilar när vi gör det, de blir rädda om vi blir det o.s.v.  men sen då? Det finns ju så mycket mer som hundar ofta liknar sina ägare i?


Det finns iallafall en väsentlig skillnad mellan mig och Zelda: Jag KAN ta mig i kragen och göra nå´t, Zelda skiter fullkomligt i om nå´t blir gjort=)



Zelda städar ut julen på sitt sätt...

 
 
Bittan

Bittan

12 januari 2009 14:16

Zelda är inte ensam om att inte vilja gå ut.
Samma sak här, jag får tjata ut dem att kissa när det regnar och blåser. Kloka hundar! Jag skulle inte heller gå ut i detta pissvädret om jag slapp.

http://www.alfahonans.se

 
Sofiie :)

Sofiie :)

12 januari 2009 22:03

ja det var en bra ide det du :D Den bilden är sen i fjol =D Vi ses nog på torsdag ja ;D

http://Soofiie

 
Lillan

Lillan

13 januari 2009 10:26

Bittan: Håller med dig! Tur att man kan kissa inne=)

Sofie: Ja, jag förstod att den inte var nytagen då det såg somrigt ut;)

http://hem.bredband.net/b581626

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards