Djurliv på Höglunda

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av zelda - 1 januari 2009 18:59


Igår var vi hos goda vänner och firade nyår.

Jag jobbar nästan alltid på nyår och så såg mitt schema ut även i år... men jag lyckades till sist ändra tack vare sjyssta arbetskamrater så jag slutade kl. 15.00 på nyårsaftonen så att jag och min familj kunde vara med på partyt=)

Vi var 14 vuxna, 6 barn och 3 hundar, varav en löpte (Zelda) och en var en hanning!

Zelda har bara löpt några dagar och Scooby som hanningen heter var en sån fin gentleman att han lyssnade på Zeldas tillsägningar trots att han var bra så sugen på henne emellanåt=)

Nyårspartyt var lugnt och mycket trevligt och helt utan smällande raketer, några grannar sköt på avstånd men såpass långt borta att inte Zelda reagerade.


Under julhelgerna här har inte hänt så mycket. Jag har jobbat ganska mycket, så jag och Jörgen har turats om att gå ca. 40-45 minuters promenader med Zelda (för att inte överanstränga höger fram går vi inte längre) och masserar henne flera gånger varje dag. Att det blir flera gånger per dag beror på att det är SKIT jobbigt åt händerna! Hade ingen aning om att "knåda" kunde vara så slitsamt, fastän man inte tar i hårt känns det som mjölksyra i händerna efter ca. 5-10 minuter... ja, så därför blir det korta pass men desto oftare=)


Fr. vänster: Brenda, Scooby & Zelda





Zelda & husse, trötta dagen efter=)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards