Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Jag har varit hurtig, hoppas det håller i sig=)

Av zelda - 12 maj 2009 13:32


För att slimma och "strama upp" kroppen inför sommarn har jag börjat simma i badhuset. Vet inte vad som hände under vintern men kroppen har liksom "svällt ut"=)

Jag har varit i badhuset en gång i veckan i några veckor nu men ska öka till 2 ggr/v.

På tisdagar öppnar badet tidigt och det passar perfekt att åka dit direkt efter jobbet när man jobbat natt och ändå är inne i Torsby. Jag och Jörgen bestämde "date" där idag så vi träffades där och simmade ihop innan vi åkte hem. Skööönt att simma och sen basta ett tag.

När jag kom hem tog jag en timmes promenad med Zelda och nu känner jag mig GÔTT sliten i kroppen.

Imorrn ska jag och några tjejkompisar åka till Karlstad och gå/jogga/springa  på "Vårruset" det är 5 km så det är ju inte långt. Efter det ska vi äta gott tillsammans och kanske en bira eller två slinker ner, vi har åtminstonde förberett med chaffis=)


Utslagen efter prommis


Den här lilla söta "apan" stod mitt på gräsmattan idag när jag kom hem.

 
 
Carina T

Carina T

12 maj 2009 15:22

Men vad har tagit åt dig?????? Är det åldern tro =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

12 maj 2009 15:30

Hmmm, måste bara "samla ihop" fetthögen som har "vällt ut" under vintern=) Vill åtmistonde se ut som jag brukat göra...
Kramis!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Annica

Annica

12 maj 2009 18:53

Nu är det ju så att det som du säger har "vällt" ut syns ju inte på dej! Här kan man snacka handtag=)))) och dom vill inte försvinna=(... men sen tänkte jag på att du säger att ni ska springa vårruset OCH sen äta gott OCH dricka bira??!!! Men det går väl inte ihop??!!=))))

http://leonland.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

12 maj 2009 20:44

Nä, det kanske går dåligt ihop. Men nu är det så Annica att du inte sett mig på ett bra tag och alltså inte vet hur jag ser ut nu och sen skulle jag aldrig sluta att äta för att "forma till" kroppen, bättre att röra på sig desto mer istället så att man får muskler som håller i fettet!=))))
Sluta äta eller att följa dieter är liksom inte min grej...svettas och röra sig det är däremot skönt=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Maaria å Landseer tjejer

Maaria å Landseer tjejer

12 maj 2009 22:13

Du är duktig som simma1-2 ggr i vecka.. Jag skulle oxå behöva det.. Men tid finns inte-får promenerar så länge.Men är det inte bra ha "apan" i era gräsmatta- så ni slippa klippa gräs?:)Ja valparna äe bara för härliga.Samt jag e glad att jag inte hör, blir inte lika jobbigt för sambo *fniss* Men nu är det bättre de sover hela natten å så..
Krama Zelda från oss

http://www.landarias.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

13 maj 2009 11:01

Ingen dum ide Maria att Låta "apan" stå kvar och äta så man slipper klippa=) Nackdelen är att dessa små blir tjocka bara av att se gräs... det blir snabbt för mkt. av det goda=)
Tipsa sambon om hörselkåpor=))

http://hem.bredband.net/b581626

 
Ingen bild

ACW

13 maj 2009 14:41

Gud va gött!! Öskar att jag också hade den tiden=(. Men man får väl vara aktiv på andra sätt!!

 
Annica

Annica

14 maj 2009 07:09

Hoppas du mår bra idag efter vårruset och maten och om det nu blev "nån" bira=)

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards