Djurliv på Höglunda

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av zelda - 17 maj 2009 12:24


Hade ingen lust att klippa gräset idag så jag kom på att jag skulle göra en "Ryrvikare" =)


Livet har varit under en längre period i år ganska stressigt därför har hundträningen i det närmaste legat på is. Allt börjar så sakteliga gå tillbaks till "normalläge" och jag känner mer och mer att tid finns över till annat än bara måsten. Så idag fick jag en så otrolig lust att göra något annat än att bara gå promenad  med Zelda.

Laddad med falukorv, klicker och leksakslåda gick jag och Zelda ut i skogen bredvid här. Jag placerade ut några leksaker som hon fick springa runt och leta upp och hon tyckte det var jättekul=)  När hon kom till mig med dem blev det lite kul kampande och sen smarrig falukorv.

Jag blir så lycklig när Zelda skuttar runt och det lyser glädje av henne.

Efter det tränade jag lite kontakt och där är ju klickern ett oslagbart verktyg. Vi tränade åxå tasstarget på ett plastlock och jag bestämde mig att försöka snabbt få över från tass till nos och jag lyckades!=)

Fastän det var många år sen jag började med klicker (började lite trevande med Zelda som valp) så känner jag mig så oerhört grön på detta område och jag blir lika lycklig varje gång jag lyckas få Zelda att genomföra något jag tänkt. Borde egentligen gått MÅNGA kurser för att jag själv ska känna mig bekväm i att träna Zelda men tid/pengar/ork räcker liksom inte till. Det är inte att klicka en specifik grej som är det svåra utan det är när man vill ha ett helt moment som är den stora utmaningen. Jag tycker det är superkrångligt att dela upp och belöna bitar för att sen kedja ihop till ett färdigt moment. Där är jag helt hopplöst okunnig... och har en fruktansvärt dålig tro på mig själv som hundtränare.


Mums!!






Väntar tålmodigt när matte placerar ut saker.



Jihooo, jag lovar jag finner den!


Det var ju inge svårt alls, du får gömma bättre nästa gång!


Nä, den här var ju inge svårare att finna, matte!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards