Djurliv på Höglunda

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av zelda - 24 februari 2009 18:10


...önskar jag att jag kunnat skriva.

Det blev inte riktigt så. Efter jag slutat jobbet idag packade vi fyrhjulingen med saker för att dra ut på sjön och grilla och pimpla hela familjen tillsammans.

Jörgen och Louise körde i förväg och jag, Dan och Zelda gick efter, vi fick ju inte plats allihop på fyrhjulingen.

Vi var ganska svettiga och möra i bena när vi kom fram efter att ha pulsat i den djupa snön.

Äntligen tänkte jag, vad mysigt! Jag hade kameran med och började fota...ett foto så var strömmen slut. Ja, ja, tänkte jag och tog fyrhjulingen hemåt för att hämta nya. Halvvägs hemåt skulle jag korsa en plogad bana och körde fast i snöplogkanten! Ingen snöskovel så det blev till att med händer och fötter kravla och sparka och dola för att få bort snön den hängde på. Jag blev genomblöt av svett. Dan kom och hjälpte till och till slut kom en snäll scooteråkare och hjälpte till och vi lyckades få loss grisen. Så iväg hem och hämta batteri och byta till torra kläder.

Denna gång tog jag även med en skovel. Vi stannade till vid plogkanten och jag skottade undan snön och vi tog oss över utan problem!

Nu kunde det ha räckt med problems där, men inte...för vi åkte bara ett stycke till så stannade fyrhjulingen. Bensinstopp!

Vid det laget var inte mitt humör på topp. Jag började traska hemöver igen. Svettig och djävlig kom jag tillbaks till fyrhjulingen efter en lång stund med bensin, fyllde i den och skulle starta. Dan hade glömt tändningen på och den var slut för ström! Vid det laget var jag tämeligen irriterad och inte blev det bättre när jag pulsade iväg mot Jörgen och barna och blev mött av dem med orden: Nä, elden har brunnit ut, vi fick inge fisk och är på väg hem!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards