Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Koppelhylla i hallen

Av zelda - 28 januari 2009 10:44


Förutom hundbloggar så läser jag en hel del inredningsbloggar.

Eller för att vara riktigt ärlig, jag tittar mest på bilderna=) det är sååå inspirerande att få se hur andra gör i sina hem.


Nu har jag bestämt mig för att jag åxå då och då ska visa upp något ur vårat hem, därför har jag börjat lägga in nya kategorier. Förut har allt hamnat i "allmänt" men nu ska jag dela upp det så att varje rum får en egen kategori.

Jag har ingen lust att ha flera bloggar därför blir det så att den här bloggen får rymma det mesta=)


Jag gillar många stilar som shabby chick, gammal lantlig fransk och dansk inredningsstil och även en del New england och självklart gammal svenskt.

Jag försöker inte skapa ett hem bestående av en enda stil. Jag/vi är alldeles för blandade i våra stilar så det skulle inte funka så.

Vårt hem blir mer en mix av saker vi tycker om, men som först och främst är praktiska! med djur och barn skulle jag bli galen av att ha allt i vitt fast jag tycker det är supersnyggt. De går alltid först och det är inte rättvist om vi ska behöva vara arga på dem för att det blir lortigt.

Det är alltid en utmaning att fixa, förnya och förändra med en begränsad budget men samtidigt är det kul!


Förvaring är ett ständigt gissel här hemma och jag går ofta runt och funderar hur jag ska lösa "platsfrågan" för det är så att jag retar gallfeber på mig när inte var sak har sin plats och man ska springa runt och leta!

Vår hall är ett kapitel för sig...den är så liten och trång att en chihuahua skulle kunna få klaustrofobi! Alltså, förvaring = katastrofal!

Koppel, bajspåsar, skor och jackor! Allt ska få plats i en pyttehall. Tänk er då när det är vinter och dessutom mössor, vantar, hundtäcken, täckbyxor m.m ÅXÅ ska ha plats....

Men idag ska jag visa en söt liten hylla jag köpte i somras och satte upp på hallväggen. Den är till  koppel och bajspåsar. Bajspåsarna ligger i gamla fina en-litersmåttet ovanpå hyllan.


Här ser ni åxå vidriga färgen på pärlsponten...den ska målas om!

Skulle vilja ha den vit men där blev det tvärstopp från sonen i huset=)

Så det blir förmodligen något beige.






 
 
Annica

Annica

28 januari 2009 11:58

Men åh vad smartig du är=) vår hall är också KATASTROFAL och vi är bara 2 personer men det är koppel,halsband,reflexvästar, jackor,vantar,skor huller om buller...tänk om jag också hade plats för en hylla nånstans?! Iallafall för koppel och halsband....är ju så att hundarna har fler än ett varsitt=). Det är ju inte alla som har det så bra som Carina i Edsbyn som har en STOR skrubb i hallen där hon har hundarnas koppel mm=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

28 januari 2009 15:43

Jo då han verkar rätt så pigg=) fast han har vart inne mest idag! Det är då inget värre iallafall, men lite pilligt att få dit salvan då han ser ut som att jag håller på att ha ihjäl han när jag ska lägga på salvan=))

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ACW

28 januari 2009 18:03

Vad fint Du gör det!! Önskar jag också hade nån "smak".

 
Carina T

Carina T

28 januari 2009 22:37

Jag har nått som inte ni har jag har en skrubb....... Som snart är full med koppel och halsband =)))))))

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Annica

Annica

29 januari 2009 07:18

Kommentar till Carina T....din skrubb är INTE snart full med koppel och halsband....den ÄR redan full med sånt!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

29 januari 2009 10:00

Till ACW: Tack! Du har visst smak! Det vet jag!=)
Annica: Skönt att han verkar piggare!
Carina: Du HAR iaf. en skrubb i hallen, även om den är full, det har inte jag & Annica!=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Maria J

Maria J

29 januari 2009 10:02

Jag har utmanat dig :) Gå in på min sida får du se hur man gör.
Kram

http://alskadestaffar.blogg.se

 
writing good essays

writing good essays

2 augusti 2012 17:27

underbara plats, jag hittade många intressanta information, tack!

http://goodessays.net/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards