Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Tillbaks i vardagen...

Av zelda - 13 januari 2009 14:24


...ja, det är precis vad vi nu är.  Jörgen började jobba tillbaks förra veckan och Dan tillbaks till skolan. Igår började även Louise, hennes skola har haft lite längre jullov än de andra men nu har även de börjat.

Och så har jag ringt veterinären igen! Den nya knölen som  Jörgen fann i december, i Zeldas armhåla, som då var liten som en ärta har växt! nu är den nog ca.3 cm. i diameter:( Det blir operation måndagen den 19:e jan.

Denna knöl är inget Atherom och jag är jätterädd att det är en farlig knöl.

Och nu blir det ingen simträning än på ett tag igen, det som vi skulle börjat med i januari:(

Lite deppigt känns det... jag är sååå orolig för att mista Zelda!


För att göra något roligt och slippa tänka på det, så tog jag och Zelda bilen ner till Torsby förut och gick promenad med Linda och Wendela i Torsby.

Jag har av Linda blivit utsedd till en av hennes "årets vänner"

En titel som jag blev mycket stolt över! Det värmde Linda! Kramar i massor till dig och det känns bra att kunna vara med och "lösa upp knutar";)

Det blev 1 1/2 timmes promenad i superskönt solskens-väder.

Hoppas nu att vi inte gick för länge så att Zelda är stel imorrn och har ont...


Efter det åkte jag in på Vackra hem och interiör  och gjorde slut på en del av presentkortet jag fick i julklapp! En helt underbar affär!





 
 
Lina

Lina

13 januari 2009 17:00

Ja Face Book ja... vi får väl se hur länge jag orkar med det :)

Men lilla Zelda, blir det operation igen! Hoppas förstås att allt går jättebra, krama henne från mig!

http://hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

13 januari 2009 18:29

Hej! Usch vad jobbigt med Zeldas knöl, vi håller alla tummar och tassar vi har här för att det inte ska vara nåt farligt.
Lycka till på operationen, kram!

 
Annica

Annica

13 januari 2009 21:40

Håller alla våra tummar och tassar för Zelda! Förstår att du tänker som du gör...usch vad det är tråkigt att det hela tiden ska vara nåt krångel=( typiskt när Zelda är piggare nu och det återigen blir ett avbrott!
Men som sagt vi håller allt vi kan att det är en snäll "knöl"
KRAM!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

14 januari 2009 06:47

Hoppas det inte är någon farlig knöl, vi tänker på er och håller tummarna för att det ska gå bra!

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Lena & Zorro

Lena & Zorro

14 januari 2009 11:57

Tråkigt att höra om knölen Zelda fått. Vi får hoppas att det inte är så farligt som man oftast tror innan man vet något. Ni får höra av er när ni vill ha besök. Många kramar från oss !!!

http://web.telia.com/~u73916301

 
Ingen bild

Bittan

14 januari 2009 12:35

Vi håller också tummar och tår för Zelda.

 
Maaria

Maaria

14 januari 2009 12:41

Hej, jo vi har haft det bra i Finland..Härligt att det blev vit jul å nyår=) Tror att ni hade det oxå..Nä va tråkigt att det kommer något nytt på Zelda, Håller tummarna att det va ofarligt knölen..Nova hade 2 knölar som veterinär va osäkert om det va fettknöl eller annat så de tog bort dem å visade det va fettknöl så får hoppas att det är bara fettknöl..Hoppas efter det får hon börja simträna:)
Kram Maaria

http://www.landseer.blogg.se

 
Ingen bild

Lillan & Zelda

14 januari 2009 13:39

Tack alla för er omtanke!
Maria: Fettknöl lät bra=) låter ofarligt och bra, det vill jag att det ska vara!=)

 
Linda

Linda

14 januari 2009 21:07

Alla tummar hålls till Zelda, tror på fettknöl, tron kan övervinna allt!
En reprispromenad snart, Zelda blev ju så svart och fin om bena!!!

Kramar från Wendela och Mig!

http://www.lindaskoglundnilsson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards