Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Solskenspromenad, sopor & sovrum

Av zelda - 9 januari 2009 12:11


Jäpp, idag blir det lite blandat=)

Vill passa på att erkänna för alla er som känner mig och vet hur missanpassad jag är framför spisen att jag och Louise bakade muffins igår!

Och denna gång blev de inte som skorpor!

Det kommer snart en kompis till mig på fika och jag vågar bjuda henne på våra muffins=)


Det är ett helt underbart strålande solsken ute idag så vem kan sitta inomhus? inte jag iallafall! Jag och Louise packade Zeldas klövjeväskor med sopor och sen gick vi en prommis till sopstationen och tömde, det blev en härlig promenad på ca. 1 timme. Åh, vad mysig vintern kan vara sådana här dagar!


Sen så har jag även lovat efter-bilder  på sängkammarn så nu har jag tagit några. Ja, jag lade ju ut några före jul men nu har även hyllan ovanför sängen kommit upp och så bytte jag till svarta gardiner som jag tyckte blev bättre. Blev inte så blekt i rummet. Det enda som fattas är fortfarande sänggaveln men som jag sagt tidigare, den får vänta tills min motivation att slipa och måla kommit tillbaks=)

Hmmm, undrar om det är djur el. inredningsblogg jag har!? Asch då, sängkammaren räknas väl till djurlivet eftersom det är även Zeldas sängkammare och hon sover ju MYCKET bättre nu när det är iordning=)







 
 
Annica

Annica

9 januari 2009 18:24

Inte undra på att det varit så skönt väder idag!!!!! DU BAKAT=) undrens tid är INTE förbi=)))
Jasså Zelda har varit sophämtare idag=) duktig hon är då=)
SNYGGT blev det i sovrummet också...HELT rätt med svarta gardiner. Jag har börjat städa bort julen idag men insåg att jag har såååå väldigt fula tråkiga gardiner till köket så då får dom sitta ett tag till dom väldigt röda och såg jag idag... dammiga gardinerna=(
p,s hoppas kompisen överlevde muffinsen idag då;)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

9 januari 2009 20:40

Hej igen!
Låt bloggen vara en dagbok där du skriver ner det du har lust med. Den blir så personlig då. Och du gllar ju både djur och inredning, så varför inte. Den blir jättebra så./ kram från Lotta

 
Linda

Linda

9 januari 2009 20:48

Oj vad mysigt det blev...jag har inte ens visat mig ute i solen idag, jag som längtar såå. Idag blev prioriteringen att plocka bort julen innan jobbet, så solen sken och jag var inne!!!

Till veckan skall vi svettas lite tycker jag, en riktigt långpromenad, vore det okej?, jag jobbar först på torsdag!!

Ha en bra helg!!Kramar!

http://lindaskoglundnilsson.blogspot.com

 
Lojsan

Lojsan

10 januari 2009 11:54

Hej mamma :) Skulle bara kommentera bilderna lite :) Har aldrig gjort det. Jag har länkat ut din blogg nu på MIN blogg! :)

http://lobban.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

10 januari 2009 12:17

Undrar bara om ni lever efter att ätit dina muffins? Antar att hela Torsby är i chock tillstånd =))))

Vad härligt det såg ut med Zeldas klövjeväska, den jag har är inte så bra. Siter inte på plats. Funderar om jag ska beställa en ny.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards