Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Ispromenad

Av zelda - 8 januari 2009 15:51


Jag har stor respekt för sjö-isar men nu har det varit kallt så länge och det har borrats och mätts i vår sjö Velen, bilar, fyrhjulingar, traktorer och snöskotrar har åkt där i flera veckors tid så idag vågade jag mig ut på isen!

Fattar inte, var ju inte så där rädd när jag var yngre men nu blir det värre för var år som går. Måste vara liksom överförsäkrad om att isen håller innan jag släpper ut barnen och så måste Jörgen vara med dem och sen vågar jag...men nu känns det ganska tryggt.


Jörgen har plogat upp en bana till barna att åka isbil på. Även om det inte finns mycket snö så är det åtminstonde en bana att följa och sladda runt på. Igår såg vi att till och med poliserna var där med polisbilen och lekte=)


Zelda var med Jörgen på isen för någon vecka sedan men då var hon väldigt skeptisk till att vara där. Det fanns ingen snö då och när det small i isen så flydde hon upp på land. Jag tror att det kan ha att göra med att hon gick igenom isen när hon var ca. 9 mån. Den gången trodde jag minsann jag skulle dö när jag såg henne ligga i en vak! Tänk att det gick bra!

Idag när vi gick där jag och hon såg jag inga tendenser till rädsla hos henne, vilket jag antar berodde på att det låg ett snötäcke på och isen gav inte från sig några läskiga ljud.


Till helgen tänkte jag följa med barna ner och rejsa runt lite med bil, om det inte blir plusgrader förstås...

Och vi ska hämta hem ännu ett vrak till bil som Jörgen nosat rätt på, han fick så blodad tand när barna har varsin bil att snurra runt i så det var bara ett MÅSTE att skaffa en till oss vuxna åxå=)


Zelda blir mer och mer rörlig för var vecka som går och hon blir busigare och piggare, känns så bra att se att hon leker igen! Hoppas det fortsätter så.



 Jihoo! Nu kommer jag och tar dig matte!


 
 
Lotta

Lotta

8 januari 2009 20:34

Så roligt med Zeldas friskhetstecken. Hon ser riktigt glad ut när hon busar på isen.
Läste också om tandborstningen, tänk när jag blir hund hos dig Lillan, då får jag även det fixat utan att behöva röra mina händer. Underbart. Ut på isen nu och ha roligt, glöm inte isdubbar./ Lotta

http://www.oijebergets.com

 
Carina T

Carina T

9 januari 2009 01:00

Skönt att höra att Zelda är pigg!
Ser framför mig hur hela eran familj sladdar runt på isen =) Ska inte Zelda ha en egen bil då? ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Annica

Annica

9 januari 2009 08:24

Hahaha...familjen sladd får ni heta numera tycker jag=)))
Vi gick också en prommis på isen och då upptäckte Ästher 2 st urläskiga monster på isen en bit bort=) det var pimplare=))
Kram

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards