Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Stygnen är tagna

Av zelda - 17 december 2008 11:32


Vi var ner till Sunne förut och "min" veterinär tog stygnen.

Hon tyckte åxå att såret nu såg jättebra ut och är läkt. Jippie!

Däremot så fick hon känna på en ny knöl som husse upptäckte bakom vänster framben under helgen. Veterinären sa att det inte är ett nytt Atherom och hon kan inte säga precis vad det är men om den inte minskat på en månad så ska det tas ett biopsi på den=( Så nu får vi helt enkelt hålla tummarna att den försvinner av sig själv....

Biopsi angående SA kommer inte att tas på Zelda i detta läget. Det måste vara ett angripet område för att ett biopsi ska vara rättvisande så det är bara att vänta och se om "något konstigt" dyker upp i hennes hud och då kan man ta ett prov där. Bläää, det börjar snurra i mitt huvud om biopsier och sjukdomar hit och dit!

Hela hösten känns som ett virr-varr av veterinärer, vårdcentraler, sjukhus och apotek.... massage, stretching, muskeluppbyggnad, mediciner och operationer av både djur och barn.

Jag är oerhört tacksam över att ingen av dem haft livshotande diagnoser.

Hur jobbigt skulle inte DET vara!??


Lägger in en bild på Gandalfslappis, ännu en suddig bild! Fattar inte vad felet är!? Förut har jag ju inte haft sådana problem men nu blir ju varenda bild jag tar inomhus suddig och skum i färgerna!


Som ni ser har inget mer kommit upp på väggarna än men det kommer.

Hyllan som ska sitta ovanför sängen ligger på v.rumsgolvet och håller på att målas, jag har en strykning kvar.

Sänggaveln, ja den får vänta...mycket slipning och jobb med den så jag får invänta ny motivation för att ha lust med den, typ nå´n gång nästa år...=)


 
 
Ingen bild

Linda

17 december 2008 13:14

Hej på Er! Länge sen, det har varit lite Hoppas allt går bra för Zelda! Har du det bra? Borde ta en rejäl promenad snart nu. Jag har börjat slappa lite!!! Kramar från mig!

 
Annica

Annica

17 december 2008 17:03

Skönt att det såg bra ut när ni tagit stygnen! Men usch hoppas det inte är nåt med den andra knölen nu då! HOPPAS den försvinner!!
OJ vilken skillnad efter målningen=) kanonfint=))

http://leonland.bloggagratis.se

 
molle

molle

17 december 2008 21:55

bara lille Molle som kommer o hälsar på i jule tid

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Carina T

Carina T

18 december 2008 09:58

Nu hoppas vi att det inte är något med den andra knölen. Vad bra att få bort stygnen.
Såg att ni bakat pepparkakor. Hoppas degen var köpt annars måste du vara sjuk ?! =)))))

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ingen bild

Lillan & Zelda

18 december 2008 10:41

Carina: Yes, degen var köpt=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards