Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Tazzen & Zelda

Av zelda - 17 november 2008 12:50


Idag har jag ringt veterinär Lotta Ternström Hofverberg.

Jag har träffat på henne gnm. Tazzens sjukdom vid Sunne veterinärstation och fått stort förtroende för henne.

Ringde henne angående Tazzen eftersom vi skulle höras när han ätit metacam ca. 1 mån.

Hon tyckte det lät mkt. bra för Tazzen nu och hon undrade om jag ville testa ett prov hon fått på Glucosamin för katter. Om det funkar bra så kanske han inte behöver äta metacam resten av livet.

Jag passade på att beställa tid för att operera bort knölen Zelda har på ryggen.

Athenom heter knölen. Jag vet inte riktigt vad det är men nå´n sorts "körtel-plupp" som växt till en knöl, fattar ni?=) Nä, inte jag heller riktigt men nu ska den bort på fredag iallafall=)

Samtidigt när vi är dit kommer antagligen prov att tas på Zelda angående SA. (Sebakös Adenit)

Zeldas bror Ozzy i Edsbyn har den sjukdomen. Det är en mycket grym hudsjukdom.

Eftersom Zelda hade ett sår uppe på ena tassen för ngn. vecka sedan som jag inte har en aning om vad det kom av och eftersom hon är helsyster till Ozzy så tar jag det säkra för det osäkra och kollar upp om det kan vara SA .

Zelda är åxå väldigt stel bak i ryggen troligtvis p.g.a sin Spondylos så jag letar nu upp nån duktig massör/stretchare som vi kan åka till så får vi se om det hjälper.

Carina har köpt till Ozzy ett täcke som ska hjälpa till att hålla igång blodcirkulationen  "Back on track"  detta har även jag beställt nu till Zelda så får vi se om detta tillsammans med massage/stretsching och ev. simning gör att stelheten lägger sig.



 
 
Lena & Zorro

Lena & Zorro

17 november 2008 14:35

Täcket som du köpt är ett sådant täcke som Hariet hade till Noha. Hon sa att dom var bra.Ha det nu bra så höes vi när jag kommer hem.

http://web.telia.com/~u73916301

 
Annica

Annica

17 november 2008 15:39

Hallå!
Japp i björnidet i Torsby har jag ju faktiskt bott en natt för typ hundra år sen=)
Intressant med glucosamin för katter, hoppas att det ger resultat! Back on track täckena är smidiga och bra. Hoppas nu att det inte visar nåt på provena om SA på Zelda!! För nu tycker jag verkligen att det räcker med elände på den kullen=(

http://leonland.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

17 november 2008 16:01

Om jag föds till en hund i mitt nästa liv så vill jag bo hos dig. Underbara du.
Har inte glömt mejlet du skickade mig, jag bara funderar ett tag.....
Kramelikram

http://oijebergets.com

 
Ingen bild

Therese & Atlas

17 november 2008 19:54

Hej! Hoppas verkligen att Zelda inte också har SA, ska hålla tummarna. Det är gräsligt vad en del ska bli drabbade med alla möjliga sorts sjukdommar och krämpor. Det känns som om man får vara väldigt nöjd så länge ens egen hund klarar sig.
Tråkigt om sjukdommar på våra älskade hundar ska bli mer regel än undantag...
Mvh Therese

 
Carina T

Carina T

17 november 2008 22:29

Tack själv! Nu hoppas jag för allt i världen att det inte visar något, borde räcka med att hon är stel =(
Sen tror jag att hundsim och massage gör susen ;) Zelda kommer nog att stor gilla massagen.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Carola

Carola

18 november 2008 00:18

Hallå där! Jag läser din blogg jag med men jag är liksom dålig på att göra inlägg.
Ska skärpa mig med det nu. :)
Kommer tillbaka i januari ja...
Ser att du har två små ponnisar nu, Indra kanske skulle kunna få pröva nån dag?

Kram!!

http://dammbackens.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards