Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Doreens familj har hälsat på

Av zelda - 15 november 2008 19:16


Det blev promenad i Torsby igår kväll.

Regnet slutade och det blev ett riktigt härligt väder istället, alldeles lagom kallt. Vi gick i nästan 1 1/2 timme med Lena & Zorro.


I eftermiddag kom Doreen med familj och hälsade på. De hade varit upp till Doreens uppfödare Lotta (Niccelias kennel) och passade på att komma in här på vägen hem för att höra lite mer om klickerträning.

Doreen var så trött efter bus på Niccelias så hon låg och sussade ute i bilen medan vi andra fick en trevlig pratstund.

Kul att ni hälsade på och hoppas vi träffas igen!


 
 
Matilda och Maya

Matilda och Maya

17 november 2008 09:03

Hej såg att du lagt en kommentar i min blogg. Jag ville egentligen bara förklara för dig att allt är ju givetvis inte bara eländigt men känns ibland hopplöst. Hon är en helt fantastisk hund som är smart och skärpt på alla vis det är bara just det att hon fördärvar så mycket och ibland så blir man bara så trött på det. Jag har aldrig haft bur till någon av mina andra hundar, är egentligen emot bur men efter att ha ringt runt och pratat med olika landseerkennlar så menade de och jag på att det var bättre för Maya att ha en bur när hon blir ensam så att hon inte kan fördärva vilket ju i sin tur leder till att man kan komma hem till henne och bara vara glad och lycklig på henne. Jag hoppas du försåt ratt jag inte har henne i bur hela dagarna. Vad fin hon är Zelda. JAg och Maya ska börja gå förberedande tävlingslydnad nu ska bli superkul, så aktivering får hon i mängder. Hon är även förstått sök nu så det blir det mycket av och självklart märker jag på henne att hon blir mer harmonisk när hon får jobba lite.

http://www.familjenborven.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards