Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Latedag...

Av zelda - 14 november 2008 14:20


Usch, vilket pissväder...När jag kom hem imorse fr. jobbet hade jag ingen lust med nå´t. Regnet öser ner och jag är trött.

Zelda och jag ska inte göra mycket idag. Har tränat en vända med samma skrammelträning som härom dagen. Hon fixar det men är fortfarande inte bekväm i situationen så efter varje "stamp" hon gör backar hon bakåt ifrån tunnlocket. Vi får fortsätta träna tills hon är oberörd. Ska försöka öka belöningsfrekvensen när hon är i närheten av locket så får vi se om det bättrar sig.

Om det slutar regna så tar vi en promenad i Torsby ikväll, om inte så blir det slappa som gäller=)

Sätter in två bilder sen igår.




 
 
Carina T

Carina T

14 november 2008 16:10

Ja fy för regn, vill hellre att det blir några minus grader med snö.
Trevlíg helg!

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Annica

Annica

14 november 2008 19:42

Men nu blev jag sugen på tårta=)
Ja fyyy för detta väder, här hemma ser det ut som om vi lever i en grotta med stampat jordgolv=) på eftermiddagen så har jag gått i skogen med vovvsen...har lärt mej en sak...jag ska ALDRIG mer gå i skogen med en hund lös och en i koppel varav en är GALEN=) och retas så den andra har lust att strypa den som är lös=)))) jag har inte varit så svettig på ett bra tag !! Naturligtvis så visade jag vägen rätt ut i en myr varav mina ben sjönk en halvmeter ner i mossan med en j-la massa vatten=)och en retsticka som hoppade som ett jehu framför och fullkomligt skrek ut NI KAN INTE TA MEJ..nananana.....=) dessutom åt någon älgskit och rådjursskit så det skummade i munnen på henne...grrr.....=))
ha en trevlig helg=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Christel, Herman&Melwin

Christel, Herman&Melwin

15 november 2008 13:24

Tack för ditt inlägg. Ja det är INTE roligt att ha ont i ryggen. Tyvärr blir ju också hundarna lidande även om barnen och Pelle gör så gott dom kan för att aktivera dom som vanligt.
Ja vädret är ingen höjdare nu, allt är skitigt och man nästan drar sig för att gå ut med dom.
Att träna skramelträning med Zelda är ju perfekt nu när vädret är så dåligt. Hoppas hon kommer över sin ljudberördhet.
Ja det skall bli intressant och höra vad Pelle tycker om Barbro Börjesson.
En fortsatt trevlig helg.
KRAM

http://www.petrini.be

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards