Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Skrammelträning

Av zelda - 10 november 2008 10:46


Zelda är ju ljudberörd så idag när det är äckelväder passade vi på med skrammelträning inomhus.

Jag lade locket till fodertunnan på listen mellan köks och vardagsrumsgolvet och så använde jag mig av ett stort sudd som tasstarget.

Började ca. en meter ifrån och varje gång hon stampade på sudden så vickade jag till på locket som då skramlade och så klickade jag samtidigt och slängde GODA godisar, skinka=) Hon reagerade på ljudet men inte såpass att godiset blev ointressant.

Jag flyttade sudden närmare och närmare locket och slutligen ovanpå locket så när hon stampade på den skramlade det till. När vi kom så nära locket såg man tydlig skepsis på henne så där har vi en hel del tränande framför oss.

Detta är nog något jag får träna väldigt mycket på henne för att hon förhoppningsvis ska bli oberörd. Hade tänkt mig att detta ska bli början på "skotträning"

Om hon blir oberörd av skrammel vet jag inte än riktigt hur jag ska gå vidare med skott men det får jag lista ut och ha en bra plan för.


Har lagt till en ny länk på bloggen till Doreen en söt liten Cavaliertös från Niccelias kennel som numer bor i Arvika.



 
 
Lina

Lina

10 november 2008 14:36

Nån måndagsträning blev det ju inte. Det blev lite för mycket jobbande här tyvärr. Jag hoppas kunna komma ifrån på onsdag, men vet inte helt säkert än. Har du mitt mobilnummer?

http://hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lina igen

10 november 2008 14:36

Bra träning för den delen! Skrammelträningen menar jag. Blir inspirerad att testa själv!

 
Lin

Lin

10 november 2008 15:49

Här är en till med ljudberörd hund.
Intressant att man kan ha en hund som helt klart är berörd, fast hon hade etta på skotten på sitt MH.
Med kamp fixar man det mesta på ett MH med en sån hund, fast det är ju vardagen som är det viktiga...Tänk så missvisande ett MH kan vara.

http://www.redneck.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

10 november 2008 18:09

Min kompis AnnLouise ( Ryrvik) har nog en del bra idéer angående ljudberördhet.
( Såg att du kanske var intresserad av kurs för henne )
Så om du går kurs för henne, ta upp detta om du vill, hon är en stjärna:)
Hmmm, något partisk..JAAA

 
Doreen

Doreen

10 november 2008 20:42

Helt OK! Kanske, kanske tar jag en tur uppåt till helgen. Måste få allt att stämma tidsmässigt bara.. Jag återkommer :-) / Kerstin

http://www.freewebs.com/enknn

 
Annica

Annica

11 november 2008 16:50

Hallå!
Oj vad ni grejar du och Zelda=), jo Älsa mår jättebra känns jätteskönt

http://leonland.bloggagratis.se

 
Doreen

Doreen

11 november 2008 18:11

Skulle det fungera för dig att vi ses på lördag?

http://www.freewebs.com/enknn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards