Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Trött efter träning

Av zelda - 7 november 2008 13:44


 Utsliten efter att vi kommit hem från träning=)


Har varit ner till samma fotbollsplan som igår och tränat.

Jag och Zelda började med att gå en liten promenad, det sköts 4 gevärssmällar på håll och Zelda blev märkbart stressad men inte såpass att hon blev okontaktbar, sköönt. Det satt kvar lite även när vi kom tillbaka till bilen så hon ville gärna in i den men jag tog istället med några kuliga leksaker ut på planen och vi kampade lite och hon fick hämta boll och då rann det sista av och hon blev som vanligt.

Jag och Zelda har tränat på samma saker som igår + att jag "taggat" upp henne och klickat när hon varit uppe i varv och "huggit" apporten i min hand. Provar med detta för att få in glädje tillsammans med apporten och för att få ett lite fastare grepp om den.

Lina kom lite senare för hon blev fast på jobbet men hon tränade lite med Pejla och jag stod som en "tävlingsledare" och skrek kommandon runtomkring dem eftersom Pejla tycker det är lite otäckt med skrik runt sig. Nu blev det istället en trevlig grej med lek och bus när det skreks kommandon. Gissa om man kan känna sig fånig ibland när man tränar hund, stå där och gapa ut i tomma intet=)


 
 
Lina

Lina

7 november 2008 17:10

Tack själv!
Och förlåt igen att jag blev så sen... men nu har jag ditt mobilnummer sparat och kan ringa tidigare, om det blir en nästa gång med försening...

Och tack för gormandet! :D Vi behöver det så mycket, och jag tycker det låter riktigt fint jag - inte fånigt alls :)

Det lutar åt att jag kan komma ifrån på måndag, men jag återkommer när jag vet säkert!

Ha en go helg!

http://hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hampus & Argus

7 november 2008 17:22

känna sig fånig? det görsta min och argus tränare sa till oss på klubben var att en fånig hundtränare är en bra hundtränare! och det är såååå sant... =D

 
Annica

Annica

7 november 2008 18:43

Åh vad kul att ni kan träna tillsammans, blir ju mycket roligare då=) vad trött Zelda ser ut på bilden, ungefär som nu vill jag bara vila=)
Ha en trevlig helg
Kram

http://leonland.bloggagratis.se

 
Doreen

Doreen

7 november 2008 19:49

Det där med clicker skulle jag vilja testa, kan inte du visa mig lite? Har planer på att åka och hälsa på min familj på Niccelias någon helg framöver, tänk om vi kunde ses då?

http://www.freewebs.com/enknn

 
Annica

Annica

7 november 2008 22:44

Nej hon blir INTE det minsta trött snarare mer taggad...suck...dubbelsuck...mera tips mottages tacksamt, har varit till torpet så hon fick springa av sej sen en promenad senare ikväll....men hon blir nästan mer pigg ju mer man gör??!!! Knepigt=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Doreen

Doreen

8 november 2008 07:46

Tack för länken! Vi ska ta tag i valpträningsartiklarna direkt. Synd att kurserna ligger så långt ifrån oss, jag ska ha koll på om det dyker upp några externa kurser närmare oss. Vi hör av oss till er när vi åker mot Östmark!

http://www.freewebs.com/enknn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards