Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Zelda, gårdsvar

Av zelda - 15 september 2008 10:59


Inte många gånger som Zelda skäller ut människor och hundar som går förbi här. Hon brukar göra något boffande för det mesta men ger sig snabbt.

Idag när hon var ute och jag inne hörde jag det blev ett fasligt skällande på henne, jag tittade ut men såg ingen, men hon fortsatte att skälla som en vetvilling så jag tog kameran med ut till henne, då kom det två stora fina Berner-Sennen på vägen med sin matte. Hon måste ha hört dem på håll för de syntes ju inte förrns jag kom ut. Man kan ju fundera på varför just dessa skulle ha en rejäl utskällning och andra inte!??

En del som går förbi är hon knäpp tyst för.

Skulle vara roligt att kunna läsa en hunds tankar=)




En bild på snyggingen i köksfönstret.

 
 
Annica

Annica

15 september 2008 18:25

Ååh vilken härlig bild nr 1 på vakterskan=) ser ut som HÄR KOMMER NI INTE OSEDDA FÖRBI=)och grinden öppen!!!!!! Vad duktig hon är som stannar kvar på gården=) Jättefin bild på Gandalf också.....tänk att han får plats bakom lampan=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

15 september 2008 19:13

Ja inte hade mina killar stannat innanför om grinden varit öppen, då har det mera varit. "Nu attackar vi" =))))))))))))

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 september 2008 01:37

Jodu, en miljon för att läsa deras tankar!!! :-D

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

16 september 2008 15:54

Hihi, vad fin hon är - ser ut som hon yyyylar :D

Själva är vi trötta här efter martenshelgen. Är inte heller superförtjust i att gå omkring där bland alla människor och allt skräp, men man får offra sig med två småbarn som vill åka karusell :)

http://www.hundtranaren.se

 
Caroline

Caroline

18 september 2008 10:35

Hej svejs!
Hoppas allt är bra med dig.
Bara kikade in hos dig.
KRAM

http://vitlantligsjal.blogspot.com

 
Christel, Herman&Melwin

Christel, Herman&Melwin

19 september 2008 13:59

Jag skulle också vilja läsa deras tankar. I bland tror man ju att man förstår varför dom gör si eller så, för att i nästa stund stå och klia sig i huvudet och inte förstår någonting, ha ha ha.
En trevlig helg till Er alla.
Kram

http://www.petrini.be

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards