Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 3 september 2008

Jag är så glad!!!

Av zelda - 3 september 2008 15:10


Dan har haft problem med tätt näsa i ca. ett år.

Vi trodde ju först att det var en segdragen förkylning som inte ville släppa.

När det inte släppte så kom ju tankarna...är han allergisk? tänk om det är mot hund och katt!! Hemska tanke att behöva lämna bort ett djur men vad annars gör man om någon i familjen är allergisk?

Jag ringde till vårdcentralen i våras för test men då fick han inte komma för på vår och sommaren är det så många allergener i luften så ett test kan bli missvisande.

Han skulle testa receptfri medicin under sommaren och så skulle vi höra av hos under hösten.

I princip samtidigt i våras blev han helt tätt i ena örat åxå så han har bara hört på ett. Stackarn!

Ringde vårdcentralen för ett par veckor sen igen och idag fick vi komma dit!

De gjorde allergitest på honom och han var inte allergisk för nå´t!!

Jippie vad glad jag blev för hans skull! För våran åxå för den delen för nu slipper vi lämna bort djur=)

Han hade polyper som skall opereras bort. Hade inte haft en tanke på att det kan vara det... det är även det som gjort att vätska samlats bakom trumhinnan så att han inte hör. Sköönt att veta vad det är.

Läkaren stack hål på trumhinnan och sög ur vätskan så nu kan han åtminstonde höra, han blev jätteglad för det.

Polyperna opereras i Karlstad så det lär väl dröja innan vi kommer dit.


Jag och Zelda har inte gjort nå´n långpromenad idag utan vilar mina stela rump och lårmuskler lite=)

För att aktivera henne under tiden som jag klöv ved så slängde jag ut godis på gräsmattan som hon fått nosa rätt på. Det blir hon trött i hjärnan av.

Dessutom har hon varit med mig och sprungit fram och tillbaka när jag kört upp veden till vedboden.

Tog några bilder på Zeldisen och på hästarna.

Det är ett sån´t härligt höstväder idag med sol och blåst. Myysigt!

Ja, jag känner mig helt enkelt så glad idag!!=)


Zelda letar godis


Sötisar!


Närbild på Gizmo=)

 
 
Bittan och alla valparna

Bittan och alla valparna

3 september 2008 17:45

Sån tur att han inte var allergisk. Skönt!
Då kom ju tanken att din lilla favvo finns kvar och letar efter ett hem. :) Det finns nytt foto på henne också. Vet har kollat dem idag, chippat och vaccinerat. Kram!

http://www.alfahonans.se

 
Caroline

Caroline

3 september 2008 18:18

Halloj!
Själklart vore det kul att träffas så hundarna får leka. Hör av dig eller kika förbi nån dag.
KRAM

http://vitlantligsjal.blogspot.com

 
Ingen bild

Therese & Atlas

4 september 2008 08:35

Hej! vad skönt att Dan inte var allergisk! Själv så måste jag nog göra ett test för allergi,men jag drar ut på det eftersom jag är så rädd för resultatet... :(
Än så länge har jag "bara" kännt av syrrans katter, men jag har ju katt själv och hund...
Hoppas det inte är som jag befarar.

Mvh Therese

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards