Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Hemma från semestern

Av zelda - 30 juli 2009 15:28


Nu är vi åter hemma. Det blev några härliga och roliga dagar på västkusten tillsammans med goda vänner.

Vi hade tur med vädret, det regnade när vi kom dit sen fick vi sol i två dagar och precis innan vi gav oss iväg hemöver började det regna igen.

Vi har kollat på medeltida by, museum och runskrifter, barnen fick testa gammaldags pilbåge, vi har shoppat och badat i pool och barnen har fiskat krabbor.

Havsbad blev det inte för det var det alldeles för kallt i vattnet för, förutom för vissa då, som provade på klädsim ;) och det var då INTE jag:)

Många goa skratt har det blivit!=)

Tusen tack Neck och Ann-Katrin för några jättetrevliga dagar tillsammans med er! Dagarna gick alldeles för fort:(

Detta måste vi göra om!


Lite kvällsmys:)


Neck kikar ut ur huset vi bodde i.


Louise testar pilbåge...


...och Dan åxå.


Ann-Katrin och Louise på shoppingtur



Louise slappar lite vid havet


Däruppe i de vita husen bodde vi.


Båtar överallt...


Mycket bus:)


Linus, Dan och Louise


 
 
Ingen bild

vackra hem & interiör

30 juli 2009 19:24

Hallojsan!
Jisses vad jag missat mycket här... märks att du haft semester... härligt att hinna med både projekt hemma och resa...Vad mycket fint du gjort hemma. Här har det jobbats på för fullt. Det har varit riktigt mycket turister nu i juli, som jag tycker bara har fullständigt rusat iväg... Vi har dock skaffat en ny liten familjemedlem på fyra tassar (visar bild på henne framöver...) Har också varskott Ingemar om att jag är sugen på att flytta om lite möbler här hemma (han grymtar...)
Ha det gott
Kram Pia

 
Lisbeth

Lisbeth

30 juli 2009 19:39

Ja din blogg är i "min smak" =), tänker länka den annars tappar jag väl bort den.Ni verkar haft tur med vädret?

http://kiraangel.blogg.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

30 juli 2009 21:42

Ser att även ni håller på att arbeta ihjäl er under eran semester. Tydligen vanligt! Ha ha ha... Ert kök blev fint tycker jag även om det inte är färdigt. Även sänggavlen blev fin, mysigt. Men jag gillade den där skänken väldigt mycket. Färgen du använde var fin. Smart att blanda ut den lite så den inte blev kritvit.
Fina bilder från västkusten. Men vart på västkusten var ni?

Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
Lisbeth

Lisbeth

31 juli 2009 00:07

Jag kan göra en åt dig =) Gör såna saker och lägger ut på Tradera. Sålde en "svarta tavla" ikväll i shabby stil. Det är roligt, men man har ju lite dåligt med tid. Så det är i liten skala.

http://kiraangel.blogg.se

 
Annica

Annica

31 juli 2009 08:05

Vilken tur ni hade som fick fint väder då=)
Blev otroligt nyfiken på vem det var som simmade med kläderna på? Gissar på Jörgen? =)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

31 juli 2009 08:10

Va har du varit på Bästkusten och inte nosat upp mig!!!
Simmat med kläder på är väl inget, vi simmar ju alltid i päls om vi simmar!!!
Nospuss

http://marno.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

31 juli 2009 11:45

Den 24/7 hade jag med den tavlan i bloggen. Men den hade jag gjort av en spegelram. De blir ju lite olika. Du får tala om hur stor/liten du vill ha, så ska jag försöka göra en. Det är lite kul att du har en landseer, från det ena till det andra. Har haft två vanliga "nuffar" och skulle gärna ha en igen!

http://kiraangel:blogg.se

 
Torsten

Torsten

31 juli 2009 12:10

Ni verkar ha haft det väldigt bra på er lilla semester-tripp!! skönt att få vila från alla "vanliga" bestyr, eller hur?
Ha en bra helg!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards