Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Regnet öser ner...

Av zelda - 9 juli 2009 16:34


....mest hela tiden.

Tvätten jag hängde ut igår när solen sken är bara att plocka in och tvätta om:(

Enda fördelen med vädret är att man har mer lust med pyssel än om det är stekhett ute.

Skänken är nu färdigmålad och står och torkar. Dörren som vi ska ha som sänggavel är slipad (ett riktigt grisjobb) och ska målas nån dag och de svarta siffrorna jag skulle måla på en sak är målade, men det blev inte bra. Har använt shabloner för första gången i mitt liv till siffrorna och fastän jag visste att man skulle vara försiktig så kröp svartfärg under shablonerna så där behöver bättras med vitfärg:(

Till veckan börjar vi med skåpluckorna i köket, jippie!!

Nu efter middagen ska jag göra som Gandalf, bara lata mig=)


I Zeldas bädd.


Nån som ser vad som finns i mungipan?


En tennisboll=)

 
 
Carina T

Carina T

9 juli 2009 17:50

Ja du de där med tvätten känner jag igen ;) Nån gång har jag hängt ut och en stund senare har bonden kört ut dunga på åkrarna =(
Nu väntar jag med spänning på bilder....

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Stella, Doris och matte

Stella, Doris och matte

9 juli 2009 23:37

Va bra att vara så stor i käften att man gömma en boll :-)

Åhh vad Gandalf är söt, får ett sug efter katt när jag ser honom..

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

10 juli 2009 05:13

Hahaha ja snacka om stor i "käften" =)
Oj då blir det ännu mer "pyssel" när ni ska göra köksluckorna=)
Vad skönt det ser ut när Gandalf vilar i bädden=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

10 juli 2009 07:39

Ja, vädret är verkligen skit men ändå skönt att man kan få lite annat gjort. Ska bli roligt att se hur det blir med skänken och sänggaveln.
Själv så ska jag inreda vårt uterum, måste bara få tag på bruna gardiner...

Trevlig helg!

 
Sussi

Sussi

10 juli 2009 08:32

Det är skönt ibland att få pysseldagar också. Är det fint så förfaller det oftast lite sakta inne :-)

Doris är likadan..
Är man vid en sjö så slänger hon sig orädd i och kan plaska runt i timtal men när man kommer i närheten av duschen så blir hon helt avig hihi

Ha en härlig fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

10 juli 2009 08:56

Hihihi....visserligen är jag också rätt stor i käften....men inte så stooor!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Susansnusan

Susansnusan

12 juli 2009 02:58

Jag blev så nyfiken på sänggaveln...och det som du målat siffror på...och...du har så mycket pyssel för dig du;-))Fota så fort det är klart!!!Tack på förhand!!
Kramiz

http://susansnusan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards