Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Semester = jobb!

Av zelda - 7 juli 2009 22:33


Idag följde jag, Zelda, med matte och husse till husses jobb för att göra 12000-mila service på bilen. Tänkte att de kunde behöva lite moraliskt stöd i form av en hund=)

Matte gjorde enkla saker som att byta tändstift, luftfilter och ac-filter. Fast ac-filtret var nog inte så lättbytt för hon svor när hon höll på...

Husse som jobbar med bilar hela dagarna fick göra de besvärligare sakerna som kamremsbyte m.m Undrar hur arg matte skulle varit om hon gjort det!


Skönt att slappa när de håller på och jobbar.



 Sen tog jag med matte ut så jag fick kissa.




 Kikade runt lite på utsidan av husses jobb.



 Jag rullade lite för att roa matte.



 Efter en stund gick vi in och jobbade igen.



 Sen skulle de dricka kaffe men INGE fika till mig!



 Och hoppas ni inte blev skrämda men så här fin

blev matte när hon blästrat bort rost under bilen=)



 När bilen var färdig skulle det handlas, matte vägrade gå in i affären,

skitig som hon var, så hon och jag gick en mini-prommis i Torsby.



 När vi kom hem blev det grilla på altanen tillsammans med goda vänner Mums!!



 Bäst att se till att hålla sig nära maten=)


 
 
Carina T

Carina T

8 juli 2009 00:03

Men vad flitig du är! Den bil jag skulle "ordna" med skulle inte rulla många meter sen ;) Möjligen i nedförsbacke.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Annica

Annica

8 juli 2009 07:01

ojojoj så ni har grejsat med bilen! MEN vad snygg du var Marita=)))...nej jag blev inte rädd....sådan matte sådan hund!!!! NU vet jag varför Zelda ser ut som hon gör efter era promenader=))))
Nej jag vet ju inte varför Sigge gör så där? Men kan kanske ha att göra med alla hans slagsmål...en o annan hjärncell borta kanske=)
Jo jag shoppade en del i kupolen..MEN bara till mej själv=) och bara kläder så nu kanske jag slipper gå i en säck ett tag! Inte en endaste hundgrej...finns ingen sån affär i kupolen=(....synd nog!
Kram=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

8 juli 2009 10:07

Moraliskt stöd, verkar dom behöva ibland....
Blev nästan lite rädd när jag såg din matte...hon ser ut som ett bergatroll!!!
Mat är gott, så man måste passa på!
Ha det gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
marie och spencer

marie och spencer

8 juli 2009 22:50

Hi hi fin rullning :)

http://naken.blogg.se

 
Stella

Stella

8 juli 2009 23:14

Åh vad jag beundrar din matte, min kan på sin höjd tanka bilen, allt annat som rör bilar är hon värdelös på, konstigt med tanke på att hon ville bli bilmekaniker (eller präst) när hon var liten.....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

9 juli 2009 11:03

Jag har semester nu men måste jobba då o då ändå eftersom jag inte har nån vikarie=)
Fy farao vad det regnar här....gick i skogen med vovvorna 1 timme vid kl 7..antar att ni fortfarande sov då=)...och jag kom på en brilljant idé...stövla rätt in i storskogen för att följa bäcken hem till torpet...jippie...bara det att bäcken"kalvat" på flera ställen så jag tog mej inte förbi....tät förbannad slyskog dessutom..jag plurrade en gång också=) men bara lite...hade kommit en bra bit när jag och vovvorna fick vända om...jag var dyblöt..av svett under mitt regnställ=) Bollnäsa var överlycklig..hon kan numera simma ÖVERALLT det är så mycket vatten...ja Älsa badar hon också men inte lika galet!

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards