Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Hittade en loppis...

Av zelda - 5 juli 2009 16:43


...eller rättare sagt två loppisar!

Jag älskar loppisar och efter att Annica med flera pratat om loppisar blev jag sååå sugen att gå på loppis. Tack, Annica! ;)

Tittade i den "lokala byblaskan", Torsby bladet, och fann en loppis en bit norr om oss.

Så den åkte vi på! Det var inte så jättemycket grejer där, knotten var vansinniga och Zelda skämde ut sig genom att skälla vansinnigt på en han-hund som hon ville leka eller hrmpf; kanske para sig med? så vi blev inte kvar där så länge, men en tavla till lill-toan för 10:- och en mjukisgris till Zelda för 20:- blev det och Louise och Jörgen köpte sig några smågrejer.

Vi tog en annan väg hem och där fann vi en till skylt med gårds-loppis! Givetvis bromsade vi till där åxå=) Där köpte jag en blompiedestal till altanen för 40:- och Louise fann även här några småsaker.


Zelda med sin fina loppis-gris=)


Blompiedestal med äkta patina! bara att använda:)


Tavla till lill-toan


Ett nytryck men fin ändå!


Sist vill jag visa en cool bild på Gandalf som jag fick på msn igår, av

barnens kusin Marie Nilsson som hon tagit när hon var här en gång.

 
 
Susansnusan

Susansnusan

5 juli 2009 18:57

Du fyndar du;-))...så kul och så fina saker för en billig peng!!! Du hittade inte fototävlingen på Agria!? www.agria.se och sedan "avd" hund och när du kommer in på den är det att klicka mitt på bilden Fototävling!!Valpen Ludde!!!Supergullig:-))
Ha det gott hjärtat!!Kram

http://susansnusan.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

5 juli 2009 19:50

Antar att du inte var så lättlurad att gå på loppis så skyll inte på mej=)))
Kul att du kände igen mej med våtdräkten på=)
Din piedestal var jättefin ju...säkert billigare än min...75:- kostade min=)
Vilke snygg toarullshållare du har på toan!
Skön bild på Gandalf.."the one and only liksom=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

5 juli 2009 20:46

Precis en sån tavla har jag med ;)
Mjukisdjur är bra att handla på loppis, det går åt några per år =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

5 juli 2009 22:01

Det är en konst att göra loppisfynd, jag brukar tyvärr aldrig lyckas med det..

Väldigt söt tavla som såg ut att passa in perfekt!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Snusans kompis

Snusans kompis

5 juli 2009 22:28

Hej. Kul att du vill vara med och rösta på Ludde. Ser att du har en liten Zelda. Och hon blev glad när matte fyndat på loppis.
här kommer sidan med hopp att du kommer in.
http://www.agria.se/hundvalpar09.nsf/index?OpenView&Count=10

http://leomas.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

6 juli 2009 07:37

Ibland förstår man inte att det går att älska ett djur så mycket och ibland kan jag ångra att jag skaffade hund för jag orkar inte vara med om att han nångång kommer försvinna...men i nästa stund är jag ändå så himla glad och tacksam att jag har fått ha honom, han har ju gett mej så otroligt mycket =)
Loppis är kul, man kan alltid hitta nåt spännande. Syrran är tokig i sånt, så hon släpar med mej iband :)
Kram

 
Sussi

Sussi

6 juli 2009 08:10

Ja, man kan göra en hel del fynd på en loppis. Jag älskar att gå på sånt men gör det allt för sällan tyvärr! :-(

Vad stolt Zelda ser ut över sitt nya mjukisdjur hihi
Det där känner jag igen. Doris brukar springa och bädda ner det på en gång när hon får ett. Hon försöker vara duktig och inte gnaga sönder det men till slut så går det den vägen i alla fall hihi

Ha en fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

6 juli 2009 09:02

Bra med loppisar o billiga mjukisdjur....som sagt, de brukar ju hålla begränsad tid! Grodan jag fick häromdagen är fortfarande intakt, förutom att ögonen har blivit lite blinda...;)

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ruff

Ruff

6 juli 2009 10:14

Vad kul med loppis! Kul när man fyndar :) Brukar åka på sån här bakluckeloppis som de har varje lördgan hela sommar ute i Östhammar, men i år har vi inte hunnit åka dit. Matte fick en nostalgi tripp. Hon har haft precis en sån gris som du fick! Ska hem till farmor och farfar och leta upp den!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
Ville

Ville

7 juli 2009 09:35

Hejsan.
Vist är det kul med loppis...matte älskar att fynda på såna ställen, jag får alltid nya gosedjur för jag biter ihjäl dom rätt fort. Fast jag har sparat på en noshörning som jag fick sist och den är liksom god att bara bära på ;).
Igår kom det lite åska hos oss så idag är det människo/hundvänligt att gå i skogen.
Nospussar

http://marno.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

7 juli 2009 10:49

Åh vad duktig du är och pysslig!!! Nu du har jag uppdaterat lite, lite kul faktiskt! Har varit tomt på energi ett tag. Ha det bra! Kramar.

http://www.lindaskoglundnilsson.blogspot.com

 
Annica

Annica

7 juli 2009 18:24

Men hallå vad gör du då? Ingen uppdatering idag? Eller slipar du=)))

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards