Djurliv på Höglunda

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Gizmo-dusch

Av zelda - 6 augusti 2008 12:47


Gizmo har duschat=) Det är ingen favorit kan jag säga!

Han tycker det är helt vedervärdigt med duschslangen och beter

sig som en vildhäst så det är definitivt inget barnagöra=)

Jag var genomblöt av svett efteråt och han lyckades rycka sig loss

några gånger och springa iväg på gräsmattan men med lock av äpplen så

var det bara att ta honom och fortsätta=)

Shamponering däremot tycker han är jätteskönt så det är inga problem.

En annan dag ska vi testa hur Tuva är med duschning.

Det räcker med att töla med en häst per dag=)

Dusch-fotografer är Dan och Louise.


Ärru galen! Vattnet är ju kallt!!


Nämen sluta då! Det är ju läskigt!


Det här är ju mycket bättre! Klia på du...


Mmmm, massage!!


Uääh!! det är otäckt sa jag!


Men sluta spruta mig i ansiktet!!


Vilken tur att jag slipper bli duschad i trädgårdsslangen!! Rätt åt Gizmo=)


Åh, vad skönt att det är över...


Snygg blev jag åxå i nya fina täcket köpt i Torsby i affären "livet på landet"


 
 
Lotta

Lotta

6 augusti 2008 17:05

Vilka roliga bilder. Direkt från verkligheten.
-ett "hemma hos"reportage.
Till slut så blev ju allt bra alla fall.
/Lotta

http://www.oijebergets.com

 
Linda

Linda

6 augusti 2008 22:38

Underbara bilder, Zelda är klockren!!!!! Gizmo blev ju riktigt fin...hälsar på med Wendela nån dag, hon vill ju ha både häst, katt och hund nu!!! Kramar på Er!!!

http://www.lindaskoglundnilsson.blogspot.com

 
Annica

Annica

7 augusti 2008 08:16

Hahaha vilka härliga bilder på Gizmo!! Tänk vad sur han måste ha varit och bli förnedrad med en dusch=) den där bilden på Zelda är ju HELT underbar!!!! Man riktigt ser hur hon myser och tycker det är rätt åt Gizmo=)
ha en bra om än regnig dag=)
kram

http://leonland.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

7 augusti 2008 21:10

Vad kul att du vill träffas.
Kom gärna förbi nån dag, du är välkommen :).
Vore riktigt kul.
KRAM

http://vitlantligsjal.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelda - 20 februari 2010 12:41

Har suttit och plitat på en ny blogg men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den gamla eller ha den nya. Så nu gör jag så här att jag länkar ut den nya, använder den ett tag och så får ni gärna lämna synpunkter på vilken blogg ni tycker bäst...

Av zelda - 16 februari 2010 11:32

Ja, det är faktiskt sant! Jag kan inte komma på ett enda tidigare år som jag njutit så fullkomligt av vintern. Denna vintern är bara så bra! massa snö, inge dj-la tö och slask:) Igår efter promenaden när Zelda var riktigt uppvärmd, gjorde j...

Av zelda - 15 februari 2010 14:12

Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen. Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt. Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad ...

Av zelda - 12 februari 2010 16:28

Har räknat ut idag att Zelda gått in i höglöp:) Det krävdes ingen större intelligens för att förstå detta då Zelda varit vääääldigt kär idag i ridhuset:) Jag & Zelda, Lina & Pejla och Jill & Riki har varit och tränat tillsammans. Ca. 25 minu...

Av zelda - 11 februari 2010 14:33

.... har det bara blivit promenader för oss. Inte haft tid med nå´t träna. Igår hade vi världens finaste vinterväder så jag passade på att ta några foton på vackraste damen när vi var ute=) Idag åkte vi ner till Torsby och gick promenad til...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards