Djurliv på Höglunda

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av zelda - 15 februari 2010 14:12


Satte mig ner förut med Zelda för att kolla "vinka"-träningen igen.

Beteendet satt kvar och hon plockade fram det direkt.

Jag fick ett tips från min vän Lena Steffner Starrin, att jag kunde göra ett High five, då jag inte var säker på vad vad jag skulle göra av momentet.

Satte upp min högra hand för att se om hon "slog" mot den och det fattade hon direkt:)

Tog då bort klickern och sa "High five" några gånger och belönade, flyttade oss till några andra ställen i huset och det funkade även där så nu har vi ett intränat "High five" Ja, vi får ju lov att fortsätta träna det färdiga momentet för att det ska sätta sig ordentligt men nu är det på G=)

När vi testat fördigt satte jag Louise på golvet så hon fick göra det och jag filmade och så här ser det ut nu:


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Mina hundvänner:

Hundbloggar/sidor jag tycker om:

Andra sidor jag gillar:

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards